Piaci helyzetünk

A GKI Zrt. piacvezető a független magyar gazdasági elemzések és előrejelzések piacán.

A GKI árbevétele 2015-ben 171,5 millió forint volt, adózott eredménye pedig 0,4 millió forint. (A 2014. évi árbevétel 174,8 millió forint, az adózott eredmény pedig 1,3 millió forint volt.)

A GKI-csoport médiapiaci helyzete a vizsgálatok kezdete, 2000 óta stabilan domináns, s a GKI-csoport számára szakmai vagy üzleti versenytársnak tekinthető magyar tulajdonú kutatóintézetek média-megjelenéseinek mintegy felét fedi le (az Observer adatbázisa alapján). 2015-ben ilyennek tekintettük a GKI mellett a Kopint-Tárkit, a Pénzügykutatót, a Századvég Gazdaságkutatót, a Budapest Intézetet, az eNet-et, a Hétfát, és a Költségvetési Felelősségi Intézetet. E körben a GKI részesdése 2015-ben 53% volt. Ha a nagy nemzetközi tanácsadó cégeket (PWC, EY, KPMG, Deloitte) is bevonjuk a vizsgálatba, akkor az így képzett, teljes vizsgált médiapiacon (12 szereplő) a GKI részesedése több mint egynegyed (27%).