A családok négyötöde próbál takarékosan bánni az energiával – A GKI és a Masterplast 2022. decemberi felmérésének eredményei

A magyar családok 60%-ának nőttek a lakásfenntartási költségei a rezsicsökkentés szabályainak módosítása óta. Egy átlagos háztartásnak 12 ezer forinttal kell többet fizetnie az energiáért, az áremelésben érintettek havi 22 ezer forintos többletkiadásról számoltak be. A megkérdezett családok csaknem négyötöde próbál takarékoskodni a rezsin – derül ki GKI és a Masterplast közös, decemberi kutatásának eredményeiből.

Az elemzés letölthető innen.

2022 végére megállt a GKI konjunktúraindex több mint féléves esése

Decemberben szerényen, de az üzleti és a fogyasztói várakozások is javultak. A GKI Gazdaságku-tató által – az EU támogatásával – végzett felmérés szerint az üzleti bizalmi index emelkedése kizárólag az ipari várakozások jelentős javulásának következménye, a többi ágazat ugyanis kisebb-nagyobb mértékben borúlátóbb lett. A fogyasztói bizalmi index, ha minimálisan is, de második hónapja emelkedik. Ugyanakkor a lakosság továbbra is pesszimistább még a 2020 tavaszán, a Covid-járvány okozta pánik idején tapasztaltnál is. A cégek és a lakosság véleménye a foglalkoztatási és inflációs helyzetről decemberben érdemben nem változott, a magyar gazdaság jövő-beli helyzetét viszont a vállalkozások és a fogyasztók is rosszabbnak látták, mint novemberben.

A felmérési összefoglaló letölthető innen.

A felmérési összefoglalók archívuma elérhető itt.

A lakáspiac túlkínálatossá vált, az ingatlanosok többsége már nem számít további áremelkedésre – A GKI és a Masterplast 2022. novemberi lakáspiaci felmérésének eredményei

A lakáspiaci kilátások 2022 során csaknem folyamatosan romlottak, nem volt kivétel ez alól a novemberi felmérés sem. Az országos lakáspiaci index értéke az előző megkérdezéshez képest 9, a fővárosi 10 ponttal csökkent. Az ingatlanos szakma körében többségbe kerültek a lakásárak csökkenésére számítók, a fővárosban még nem vagy alig, a vidéki körzetekben azonban érezhető mérséklődésre számítanak a válaszolók – derül ki a GKI és a Masterplast közös felméréséből.

Az elemzés letölthető innen.